6:30 - 8:30
Powitanie dzieci. Zabawy indywidualne i grupowe.
Rozmowy planowe i sytuacyjne, praca wyrównawcza
i stymulująca. Kształtowanie form grzecznościowych.
8:30 - 9:00
Czynności porządkowe. Przygotowanie do śniadania,
nauka i doskonalenie czynności samoobsługowych
i higienicznych. Ćwiczenia poranne bądź zabawa ruchowa
uwzględniająca zwiększoną potrzebę ruchu.
9:00 - 9:30
Śniadanie - nabywanie umiejętności
kulturalnego spożywania posiłków.
9:30 - 10:15
Zajęcia edukacyjne z całą grupą. Czas trwania zajęć
jest uzależniony od wieku i możliwości dzieci.
10:15 - 10:50
Zajęcia dodatkowe.
10:50 - 11:00
Przygotowanie do posiłku, czynności samoobsługowe
i higieniczne.
11:00 - 11:30
Obiad (zupa).
11:30 - 12:45
Pobyt na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki,
obserwacja przyrody, gry i zabawy zorganizowane
lub dowolne. W przypadku złych warunków atmosferycznych
zabawy w sali, praca indywidualna z dziećmi.
12:45 - 13:00
Przygotowanie do posiłku, czynności samoobsługowe
i higieniczne.
13:00 - 13:30
Obiad (II danie).
13:30 - 14:45
Zajęcia dodatkowe, odpoczynek (leżakowanie dla chętnych
dzieci), pobyt na powietrzu przy sprzyjających warunkach
atmosferycznych, wyciszające zabawy przy muzyce,
techniki relaksacyjne i wizualizacyjne, słuchanie
bajek, cicha praca w kącikach zainteresowań.
14:45 - 15:00
Czynności porządkowe po zajęciach i zabawach,
zabawa ruchowa, czynności higieniczno - sanitarne,
przygotowanie do podwieczorku.
15:00 - 15:30
Podwieczorek.
15:30 - 18:00 lub 19:00
Zabawy zorganizowane lub dowolne, indywidualna
praca wyrównawcza, rozchodzenie się dzieci do domów.
W trakcie tych zajęć dla chętnych dzieci przewidziany
jest drugi podwieczorek.
|